Zanimljivi članci i predgovori
Izložba i modna revija sestara Hebib na Hvaru
Dubrovački list, 2009.
Na trgu Sv. Stjepana u samom centru Hvara prošli je petak održana modna revija pod nazivom "Koloriti" dubrovačkih dizajnerica Ajle Hebib Špoljarec i Aide Hebib.
Unikatne torbe i nakit u Hvaru
Časopis Lisa, 2009.
Modna revija dubrovačkih dizajnerica Ajle Hebib Špoljarec i Aide Hebib pod nazivom "Koloriti" održana je u Hvaru u sklopu programa "Summer exhibitions hrvatskih modnih dizajnera".
Nakit i torbe sestara Hebib
www.moda.hr, 2009.
Lilnk na članak: www.moda.hr
Mreža isprepletenih niti umjetnosti
Dubrovački vjesnik, Moskar, 2007.
- ...Ženske torbice Aide Hebib Špoljarec ne podilaze ženi, podilaze muškarcima, radeći isto ono što cvijeće radi s leptirima, a nakit Aide Hebib dovoljno je staviti na sebe, sve drugo on će obaviti sam, posvojiti vas; sluteći vašu potajnu želju, učinit će od vas ono što biste vi sami htjeli...
Raj za ženske oči
Slobodna Dalmacija, 2006.
Ženska torbica nije samo mali priručni kontejner za smještaj mnoštva svih onih prijeko potrebnih sitnica bez kojih se zapravo ne može, jer svaka, pa i najmanja nužda uvijek potražuje ono čega baš tada nema... svaka ženska torbica je oaza intime i ući u nju isto je što i ući u ženu. Ženska se torbica očima nudi samo izvana, dok njezina unutrašnjost ostaje tajna nad tajnama. Ogrlice, naušnice, narukvice, grivne i prstenje nosi se uvijek na golu kožu i s njom uspostavljaju odnos.
Sestre Hebib u Klarisi
Dubrovački list, 2006.
Dvije sestre, umjetnice Aida Hebib i Ajla Hebib Špoljarec u ponedjeljak će, 21. kolovoza predstaviti svoje najnovije kreacije u galerijskom prostoru Klarisa.
Izložba unikatnog nakita i torbi
Dubrovački vjesnik, 2006.
Dubrovačke dizajnerice Ajla Hebib Špoljarec i Aida Hebib predstavile su 21. kolovoza na svojoj četvrtoj izložbi u Galeriji Klarisa, najnoviju kolekciju torbi i nakita, privukavši kao i dosad pozornost originalnim kreacijama...
Izložba modnih dodataka
Globus, 2006.
Dubrovačke umjetnice i dizajnerice Aida Hebib i Ajla Hebib Špoljarec prikazale su u Galeriji Klarisa svoju novu kolekciju nakita i torbi. Izložbu je otvorio Luko Paljetak, koji je, zajedno s publikom, pokazao veliko zanimanje za modni accessories mladih umjetnica...
Predgovor kataloga
Galerija Klarisa, Dubrovnik, 2006.
Ogrlice, naušnice, narukvice, grivne i prstenje nose se uvijek na golu kožu i s njom uspostavljaju odnos. Poprimaju toplinu tijela, a uzvravćaju mu svoju pridodajući joj i ona tajanstvena strujanja što ih svaki, a posebno dragi i poludragi kamen, ili metal, u sebi ima i prenosi.
Nakit pripada bajoslovnom imaginariju svijeta u kojem potonula i zakopana blaga, alibabinske pećine, škrinje i sanduci, tavani i podrumi oduvijek razbuđuju maštu i obnavljaju poželjnost u svakom novom stanaru toga svijeta. Nakit nas na neki način diše, baš kao što i mi dišemo njega, i s njim.
Svaki je nakit dio naše vlastite bajkovite tisuću-i-jedne noći i u svakome se krije dio neke priče koja se jedna na drugu nastavlja i niže, baš kao što se nižu zrna u ogrlici koja nikada nije zaboravila svoju magičnu ulogu, znajući vrlo dobro obavljati i onu svoju društvenu.
Svaki je nakit dio beskrajne ljudske sanjarije o blagostanju, o nekadašnjoj blizini neba koje je, davno, dataknuvši zamlju, biserjem i kristalima, zlatom i dragim kamenjem, ostavilo dokaz o svojoj nazočnosti. Kititi sebe znači činiti isto ono što čini sva priroda. Svaki komad nakita neko je naše drugo ja, a prostor koji na taj način zapremamo veći je nego sav svemir. Nakit je u uskoj vezi sa zvijezdama, ali i sunce rado navraća k njemu. Onaj tko izrađuje nakit mora se zato predodrediti, znati što je on u toj hijerarhiji snovanja.
Kiparica Aida Hebib osjetila je neodoljivi bajkoviti zov nakita, prepustila mu je svoju radoznalost i oči, a on joj ih je odmah ispunio svojim sjajem i snovitošću. Stvarajući nakit kao "male skultpture" ona ga oblikuje između prstiju, često od iste one gline od koje lončar pravi svoju grnčariju. Ipak, to su sad zdjele grozdova svjetlosti, mreže za ulov skupocjenih naplavina i valova snova, "proizvod", kako ona kaže, "kretanja otvorenim očima", vaš zato da bi se onaj unutrašnji pogled na stvari mogao sresti s onim izvanjskim, onim kojem je nakit i namijenjen.
U obrgljaju gustog nervoznog spleta od kositrene žice smiruje Aidea Hebib krupni tirkizni kamen što širi svoju astralnu auru, ametist se rumeni prizivajući neku intimnu gozbu za dvoje s ružičastim vinom u čaši od brušenog kristala, koja svoju vrsnoću dokazuje na ploči čvrstog hrastovog stola...
Nakit Aide Hebib svoje uzore traži u drevnim riznicama, jednako kao i u svakodnevlju našeg potrošačkog društva, ciljajući na neke jedinstvene trenutke u kojima se zbilja dodiruje s bajkom. Nakit Aide Hebib dovoljno je staviti na sebe, sve drugo on će obaviti sam, posvojit će vas; sluteći vašu potajnu želju učinit će od vas ono što biste i vi sami htjeli.
Nakit Aide Hebib i torbice Ajle Hebib Špoljarec ne dolaze samo iz iste kuće, oni pripadaju istoj obitelji snova, sanjarija i mašte koja je u njima našla svoje vrsne tumače.
Autor predgovora: akademik Luko Paljetak
Umjetnost za svakodnevnu uporabu
Dubrovački vjesnik, Moskar, 2006.
Dubrovačke dizajnerice
Aida i Ajla Hebib u galeriji
Klarisa izlažu najnoviju
kolekciju svog unikatnog
nakita i torbi...
Priče koje su započele iz radoznalosti a još uvijek traju
Dubrovački vjesnik, 2003.
Ajla: Torba je intimna prijateljica svake žene, sve mi krijemo u njoj sitnice. Ona govori o karakteru osobe, njenom socijalnom statusi i imageu.
Aida: Nakit je, za mene, skulptura u malom. Rađen je za one koji znaju uživati u njemu, a njegova je jedina svrha da bude nošen.
Vatromet boja naglašava osobnost
Slobodna Dalmacija, 2003.
Sestre koje obožavaju modu
Mila, 2002.
S radovima Ajle i Aide Hebib nastavljamo našu seriju napisa o dizajnerima koji u Hrvatskoj stvaraju neke originalne i zanimljive modne objekte koji se među mnoštvom trećerazredne talijanske ili neke druge "modne" ponude ističu unikatnošću i osobnošću